twitter
    Aici poate fi si evenimentul sau oferta ta.Gratuit!

Curs de Povești Digitale în proiectul SILVER STORIES @ Biblioteca



Biblioteca Județeană Duiliu Zamfirescu Vrancea şi Fundaţia Progress organizează Cursul de formare în metodologia Povestirilor Digitale, parte a proiectului Silver Stories (Povestiri de Argint) finanţat de Uniunea Europeană prin programul Leonardo da Vinci.

 La acest curs vor participa 9 persoane din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea care sunt implicate direct şi lucrează cu diverse categorii defavorizate. Cursul se va desfășura la Centrul de Formare al Bibliotecii Județene Vrancea, în zilele de 16 și 17 martie 2015 și va fi livrat de formatorul bibliotecii, Margareta Tătăruș.

Silver Stories (2013 – 2015) este un parteneriat ce cuprinde universităţi şi organizaţii neguvernamentale din 6 ţări, condus de către Universitatea din Brighton (Marea Britanie), care vizează cercetarea şi formarea de profesionişti în metodologia povestirilor digitale, implicarea părţilor interesate şi educaţia, pentru a forma formatori din randul persoanelor care lucrează cu grupuri vulnerabile din comunitate şi persoane de vârsta a treia. Prin intermediul povestirilor digitale aceste categorii defavorizate pot folosi mijloacele tehnologiei informatice şi ale internetului contribuind la creşterea abilităţii acestora de a integra mai bine în societate. 

Povestirile se bazează pe experienţele de viaţă proprii şi au ca scop stimularea creativităţii şi însuşirea unor abilităţi digitale. Ele pot avea şi un efect terapeutic pentru că permit împărtăşirea unei experienţe personale într-o manieră creativă, artistică. Povestirile pot contribui la păstrarea identităţii şi memoriei culturale a comunităţilor, sunt surse de istorie orală sau îi ajută pe povestitori să relateze, să se confrunte şi să integreze o experienţă dureroasă.  

În urma participării la acest curs de povestiri digitale cursanţii vor putea realiza în programul Windows Movie Maker o povestire digitală după un scenariu propriu, cu sunet şi imagine şi vor putea la rândul lor să folosească această metodă în programele şi activităţile lor viitoare.